utorak, 6. studenoga 2012.

Uvrnuta slana peciva








Mene je oduševio izgled ovih peciva a način na koji se pripremaju, režu i zamataju vidjela sam na prekrasnom Mihaelinom blogu Tortelina.

Odmah sam isprobala Mihaelin recept koji je odličan, peciva nisu samo lijepa već su i ukusna. Kasnije sam ih isprobala i s mojim tijestom koje inače često radim (sa svježim kvascem) pa su i tako pripremljena bila fina, tada sam dobila ideju da napravim i slatku verziju.

Tako sam napravila slatka peciva s cimetom i moram reći da je i slatka verzija oduševila i mene i moje ukućane.
Uglavnom, frkala su se ova peciva danima u mojoj kući, i slana i slatka :lol

Pripremanje ovih uvrnutih peciva je zabavno, možda se čini malo komplicirano li zapravo nije, ovaj način motanja traži tek malo više vremena i strpljenja ali zato na kraju peciva ovako zgodno izgledaju. 





Ovo je moja verzija uvrnutih peciva.
Tijesto je isto kao i ono za slane kifle o kojima sam prije nekoliko dana pisala.






SASTOJCI:

za tijesto:


  • 500 g glatkog brašna
  • 250 ml mlijeka (toplog)
  • 1 jaje
  • 50 ml rastopljenog maslaca
  • 1 žlica šećera
  • 2 žličice soli
  • 1 kocka svježeg kvasca (40g)


za premazivanje:

  • 50 g rastopljenog maslaca
  • malo soli 

  • 1 jaje
  • 1 žlica vode
  • sjemenke sezama za posipavanje
+ malo maslaca za premazivanje nakon pečenja



Postupak:


  1. U malo toplog mlijeka dodajte šećer i razmrvljenu kocku kvasca, promiješajte i ostavite 10ak minuta da se kvasac aktivira.
  2. Prosijano brašno posolite, u sredinu ubacite jaje, aktivirani kvasac, ostatak toplog mlijeka i maslac.
  3. Umijesite glatko tijesto.
  4. Pokrijte posudu s tijestom i ostavite na toplom mjestu oko 1 sat da tijesto naraste  (ili kraće ako posudu stavite u toplu kupku). 
  5. Kada je naraslo, tijesto prebacite na brašnom posutu radnu površinu, malo ga premijesite i podijelite na 16 podjednakih dijelova, svaki dio formirajte u lopticu. Pokrijte čistom krpom i ostavite mirovati oko 1/2 sata.
  6. Svaku lopticu lagano razvaljajte po dužini (na brašnom posutoj površini), pa tijesto nožem za pizzu ili nekim drugim oštrim nožićem režite u trakice pazeći da ne prerežete rubove do kraja. Premažite tankim slojem rastopljenog maslaca, malo posolite i zamotajte  u pužiće.
  7. Posložite ih u lim obložen papirom za pečenje, pokrijte krpom i pustite stajati da malo narastu.
  8. Jaje razmutite s malo vode pa premažite peciva, po želji još malo izvana posolite i pospite sezamom. 
  9. Stavite u zagrijanu pećnicu i pecite na 180-200°C dok fino porumene.
  10. Pečena peciva još malo premažite maslacem.



Ovako su peciva izgledala kada sam potpuno slijedila originalni recept:


Eh, da, u tijeku je mala reorganizacija bloga :), smišljam, slažem, preslagujem, oduzimam i dodajem :lol i trajati će to još neko vrijeme ;)



I za kraj puštam ovu sjajnu verziju predivne pjesme...



Broj komentara: 16:

  1. Primijetila sam ta peciva još kod Mihaele, ali nikako da ih isprobam. Stvarno izgledaju jako dekorativno i vidim da ti imaš samo riječi hvale. Krajnje je vrijeme da ih isprobam, ovo kišno vrijeme je baš stvoreno zapečenje ovakvih delicija.

    OdgovoriIzbriši
  2. Jako mi se svidja i tvoja verzija,moraću da ih probam.Sviđa mi se što varijacija ima bezbroj.

    OdgovoriIzbriši
  3. Divno pecivo, morat ću ih prvom prilikom napravit.

    OdgovoriIzbriši
  4. Vidjela sam peciva kod Mihaele i jako su mi se svidjela, isto je i sa tvojima, odlično si ih napravila. Posebno mi se sviđa slatka verzija !

    OdgovoriIzbriši
  5. I ja sam ih vidjela kod MIhaele a i tvoja su krasno ispala.

    OdgovoriIzbriši
  6. Ih, divno izgledaju! Baš onako kako volim!

    OdgovoriIzbriši
  7. Ja ih isprobala u slatkoj verziji i meni su posebno fina kao i tvoja na lijepim sličicama.

    OdgovoriIzbriši
  8. Sad svrljam po blogovima i vidim uvrnuta peciva u dve varijante i ne znam koja mi je bolja, ova tvoja sa cimetom ili ona Dilajlina sa eurokremom... izgleda da cu i ja frkati testo narednih dana ;)

    Svidja mi se i tvoj recept za testo, deluju savrseno mekano i nekako punija, probacemo :)

    Pozdrav

    OdgovoriIzbriši
  9. i ja sam ih prijetila i stvarno prekrasno izgledaju!

    OdgovoriIzbriši
  10. vidjela kod Mihaele i zabilježila sam si takav način zamotavanja, meni se dopada kako ispadne, lijepa su ti peciva i biti će i kod mene isprobana

    OdgovoriIzbriši
  11. aaaaa, Tanja, tako dekorativno izgledaju! Jedva čekam da vidim što ćeš napraviti s stranicom bloga :)

    OdgovoriIzbriši
  12. These are really wonderful ideas in on the topic
    of blogging. You have touched some good things here. Any way keep up wrinting.
    Here is my site : canadagoosebuynow.info

    OdgovoriIzbriši
  13. wow these are beautiful!!! unfortunately i can´t understand the recipe but i´ll copy the idea of the shape for something else. it´s really nice!!!!!
    Martina

    PS: there is a giveaway on my blog (2 days left), have a look:
    http://homesweetbakery.blogspot.it/2012/11/giveaway.html
    http://homesweetbakery.blogspot.it/2012/12/giveaway-bonus-prizes.html

    OdgovoriIzbriši
  14. U popisu stoji 50 ml rastopljenog maslaca koji se u pripremi nigdje ne spominje.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Da, ispričavam se, slučajno sam to propustila napisati, ali sada sam ispravila :)
      Tih 50 ml maslaca se doda u brašno kada dodajemo jaje, kvasac i mlijeko za tijesto.
      Tek sada sam vidjela komentar inače bih ranije odgovorila.
      Lp

      Izbriši